Home > Anorexia, Dagbok > Julmiddag utan viktuppgång

Julmiddag utan viktuppgång

Wow, ett halvår sedan jag skrev. Vad kan jag säga. Jag är lite dålig på att uppdatera mig själv. Haft det skitjobbigt, faktiskt, med skolan. Jag failade hela den här terminen… jag klarade inte en enda tenta. Jag har redan tagit min examen från universitetet och den här terminen (HT 2012) var lite meningen att jag skulle fundera på en master att läsa men (igen) så var jag mest med min flickvän Anna. (Ja, vi är fortfarande ihop).

Vi överlevde det där grälet i somras. Vi överlevde även Turkiet! Vilket var med nöd och näppe faktiskt med tanke på hur fulla vi blev där nere. Det var lite kul faktiskt, vi grälade heeela Turkietresan. Jees. Men det gick vägen och det där med grälandet har lagt sig. Kanske för att vi är hesa vid det här laget eller för att vi kom på att vi verkligen tycker om varandra.

Under tiden med Anna har jag faktiskt stött på problemet med att jag inte kan “svälta mig själv” som jag gjort innan, vilket jag oftast gjort genom att inte äta eller äta extremt lite. Det har varit middagar med hennes familj och släktingar, speciellt nu över jul! Skitjobbigt. Jag brukar försöka äta, du vet, respektabelt mycket, eftersom jag är kille och allt det där ska man ju äta som en jävla viking. Eller? Inte min grej, som du vet. Det jag gjort är att ta väldigt lite av varje och skippa exempelvis osten och korven. Skinkan är bra men skär bort fettranden, så är det ganska chill. Den mat jag tagit har jag tagit mycket sallad till så att det ser mer ut och sedan äta väldigt långsamt. Man ska egentligen bli klar i takt med andra så slipper du kommentaren att du ska hämta mer för att du tog för lite.

Jag har försökt äta och tycka att det är okej och inte gå vidare till att spy, även om jag verkligen velat göra det. Anna vet att jag har mina issues så hon är ju förstås skitjobbig. Det viktigaste tror jag är att berätta för så många som möjligt att man har problem med mat för att de kan verkligen hjälpa en… Även om det känns som självsabotage just nu. Nu har jag varit hemma till exempel och varit ensam. Äter jag då? Nej. Jag åt en macka igår. Finns det något äckligare än bröd?

Anledningen till att jag loggade in här igen var för att jag kom på mig med att gå igenom alternativ mat till riktig mat och de senaste middagarna med Annas familj har jag undvikit antingen genom att säga att jag ätit hemma eller åka hem innan de ska äta middag. Jag har gått upp 2 Kg på det här halvåret. Det känns hemskt dåligt. Och jag har inte tränat så mycket som jag brukar heller. Som du vet så löper jag ju, och om du glömt det så, vet du det nu. Sett vädret liksom? Kul att springa i.

Nu har det ju kommit till att jag ska gå och köpa mat. Min lista ser ut så här:

Light-Cola
Loka-vatten
Päron
Avokado

Avokado är faktiskt ganska smart, för att det innehåller mellan 250-300 kcal per avokado. Så har man det i salladen blir den faktiskt ganska mättande. Försök bara ignorera hur mycket kcal det är haha. Bra ersättning för smör till exempel om man har svårt för smör (som jag). Avokado är bättre än smör.

Hursom, jag ska gå och fixa det nu. Ses snart.

 

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment